ROMÂNIA
ASOCIAŢIA CADRELOR MILITARE
ÎN REZERVĂ ŞI ÎN RETRAGERE DIN S.P.P
STATUTUL
ASOCIAŢIEI CADRELOR MILITARE
ÎN REZERVĂ ŞI ÎN RETRAGERE DIN
SERVICIUL DE PROTECŢIE ŞI PAZĂ
BUCUREȘTI
2015
CUPRINS:
CAPITOLUL 1
DISPOZIŢII
GENERALE
CAPITOLUL 2
SCOPUL
ASOCIAŢIEI
CAPITOLUL 3
PATRIMONIUL
CAPITOLUL 4
MEMBRII
ASOCIAŢIEI
CAPITOLUL 5
DREPTURILE ŞI ÎNDATORIRILE MEMBRILOR ASOCIAŢIEI
CAPITOLUL 6
ORGANIZARE, CONDUCERE, CONTROL
CAPITOLUL 7
RESURSE PATRIMONIALE
CAPITOLUL 8
DIZOLVAREA ASOCIAŢIEI
CAPITOLUL 9
COOPERAREA CU STRUCTURI ŞI ORGANISME SIMILARE CARE
FUNCTIONEAZĂ PE LÂNGĂ INSTITUŢIILE CU ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL APĂRĂRII, ORDINII
PUBLICE, ŞI SIGURANŢEI NAŢIONALE
CAPITOLUL 10
DISPOZIŢII
FINALE
CAPITOLUL 1 DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1. Asociaţia Cadrelor
Militare în Rezervă şi în Retragere din Serviciul de Protecţie şi Pază denumită
în continuare „Asociaţia”, este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, deschisă,
apolitică şi independentă, cu beneficiu public, înfiinţată în temeiul O.G. nr.
26/2000, cu modificările şi completările ulterioare şi potrivit prezentului
Statut.
Art. 2. Asociaţia, funcţionează
pe lângă Serviciul de Protecţie
şi Pază ca persoană juridică română, de drept privat.
Art. 3. (1) Asociaţia este constituită pe durată nedeterminată.
(2) Sediul
Asociaţiei este dispus într-un spaţiu
special destinat în locaţia Serviciului de Protecţie şi Pază, din Bucureşti.
(3)
Anul financiar al asociaţiei corespunde anului calendaristic.
(4)
Anul de activitate al asociaţiei începe cu deschiderea adunării generale şi se
încheie odată cu deschiderea următoarei adunări generale ordinare.
Art.
4. Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază
aflat în exerciţiul funcţiunii și președintele fondator al Asociaţiei sunt președinți de onoare ai Asociației şi
participă, în această calitate, la principalele activităţi şi acţiuni
organizate şi desfaşurate cu membrii acesteia.
CAPITOLUL 2 SCOPUL ASOCIAŢIEI
Art.
5.(1) Scopul Asociaţiei constă în asigurarea protecției sociale,
reprezentarea, susţinerea şi apărarea
intereselor imediate şi de perspectivă ale membrilor acesteia, cât și a
membrilor de familie, potrivit prevederilor legale, în relaţiile cu reprezentanţii
instituţiilor centrale şi locale ale puterii de stat şi administrative, precum
şi în relaţiile cu organisme şi organizaţii similare din
ţară.
(2) În activitatea curentă, Asociaţia promovează
următoarele obiective:
(a)
Promovarea valorilor civice ale statului de drept și întărirea relațiilor
societății civile cu segmentul socio profesional-militarii;
(b) Apărarea
intereselor, valorilor și simbolurilor naționale în eforturile României ca
membră în structurile politice,economice,militare și de securitate europene și
euroatlantice;
(c) Apărarea drepturilor fiecărui membru de a beneficia de o pensie
decentă, stabilită în condițiile legii,precum și de alte drepturi de asigurări
social;.
(d)
Sprijinirea membrilor asociați și a familiilor acestora pentru a beneficia de
asistență medicală și de acces la bazele de tratament și odihnă ale Serviciului
de Protecție și Pază, ori ale sistemului militar sau Casei naționale de pensii
potrivit reglementărilor în domeniu;
(e)
Dezvoltarea sentimentelor de solidaritate, camaraderie,respect și stimă între
membrii săi și promovarea bunelor raporturi între membrii asociați și cadrele
militare în activitate din Serviciul de protecție și pază, bazate pe temeiul
respectului și solidarității profesionale,a onoarei și demnității militare;
(f) Participarea la activități prilejuite de
aniversarea, omagierea sau comemorarea unor evenimente cu rezonanță în istoria
țării sau în activitatea Serviciului de protecție și pază;
(g)
Organizarea, cu participarea membrilor asociați și a familiilor acestora, a
unor activități culturale, de recreere, odihnă și turism;
(h)
Incurajarea și susținerea, potrivit posibilităților, a preocupărilor
memorialistice și publicistice, stimularea efectuarii de studii, sinteze și
analize care să contribuie la îmbogățirea culturii de apărare, ordine publica
și sigurață națională și comunicarea lor în mediul public;
(i)
Sprijinirea morală și, după caz,materială a membrilor aflați în situații
deosebite,precum și a familiilor celor decedați;
(j)
Desfășurarea de acțiuni umanitare , de solidaritate și întrajutorare.
(k)
Realizarea și dezvoltarea unor relații de colaborare cu asociațiile similare
din țară și străinătate, cu foruri internaționale de profil,în concordanță cu
politica de apărare și relațiile externe ale statului român, şi cu prevederile
protocoalelor sau perteneriatelor externe ale Serviciului de Protecţie şi Pază.
(3)
Pentru îndeplinirea obiectivelor sale, Asociaţia îşi propune realizarea
următoarelor activităţi:
a.
organizarea de seminarii, conferinţe, dezbateri publice, şi alte activităţi
pentru promovarea Asociaţiei şi sensibilizarea opiniei publice, potrivit legii;
b.
acordarea de consultanţă şi consiliere, precum şi de asistenţă juridică
membrilor Asociaţiei, în conformitate cu scopul acesteia;
c.
monitorizarea şi sprijinirea activităţii autorităţilor publice prin proceduri
specifice de advocacy;
d.
dezvoltarea de programe proprii şi în regim de parteneriat cu autorităţile
publice din ţară şi străinătate;
e.
declararea şi formularea acţiunilor, cererilor, petiţiilor şi apărărilor
necesare în faţa instanţelor de judecată competente;
f.
derularea unor activităţi de sponsorizare/mecenat;
g.
dezvoltarea unor activităţi economice directe în vederea autofinanţării, în
concordanţă cu scopul Asociaţiei;
h. alte activităţi care contribuie
la realizarea scopului Asociaţiei şi care nu contravin ordinii de drept.
CAPITOLUL
3 PATRIMONIUL
Art. 6. Patrimoniul iniţial al
Asociaţiei este format din activul iniţial, constituit prin aportul în numerar al
membrilor fondatori, în valoare totală de 100 lei.
CAPITOLUL
4 MEMBRII ASOCIAŢIEI
Art.
7. (1) Asociaţia este formată din membrii
titulari, membrii de onoare și simpatizanți.
(2)
Membrii titulari sunt persoanele care provin din
rândul ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor în rezervă și în
retragere, cunosc şi recunosc Statutul Asociaţiei şi solicită în scris, în mod
individual, acordarea calităţii de membru.
(3)
Membrii de onoare sunt personalităţi cu merite deosebite în promovarea scopului
asociaţiei. Votul lor în adunarea generală are doar putere de recomandare. Sunt
scutiţi de plata cotizaţiei de membru.
(4)
Membri simpatizanți sunt membrii de familie ai titularilor, soțiile camarazilor
trecuți în neființă sau persoane fizice
sau juridice din ţară sau străinătate care sprijină moral şi/sau material
Asociaţia şi promovează scopul acesteia.
(5) Calitatea de membru se acordă de către Consiliul Director al
Asociaţiei în baza cererii de primire semnată de către solicitant sau a deciziei
sale în cazul membrilor de onoare.
(6) Nu pot dobândi calitatea de membru al Asociaţiei cadrele
militare care au fost trecute în rezervă sau retragere ca urmare a încălcării
prevederilor
legilor ţării şi regulamentelor
militare în vigoare și care au fost condamnate prin sentință definitivă și
irevocabilă.
Art.
8. Calitatea de membru încetează în urmatoarele situații:
a. deces sau încetarea existenţei
persoanei juridice;
b. renunţarea la calitatea de membru,
adresată în scris preşedintelui Asociaţiei;
c. excludere hotărâtă de Adunarea
Generală sau decisă de Consiliul Director pentru nerespectarea prezentului
statut şi a regulamentului interior sau pentru orice alt motiv de natură a
prejudicia interesele morale sau materiale ale Asociaţiei, cu ascultarea în
prealabil a persoanei în cauză;
d.
în cazul neachitării cotizației de membru al asociației
timp de 36 de luni.
CAPITOLUL 5 DREPTURILE ŞI
ÎNDATORIRILE MEMBRILOR ASOCIAŢIEI
Art. 9. Membrii Asociaţiei
au următoarele drepturi:
a. să participe la Adunările Generale,
să pună în discuţie şi să ia parte la dezbaterea problemelor care interesează
domeniul sau bunul mers al Asociaţiei;
b. să aleagă şi să fie aleşi în organele
de conducere ale Asociaţiei;
c. să semnaleze problemele care privesc
scopul şi obiectivele Asociaţiei, în vederea promovării şi apărării acestora;
d.
să se retragă din Asociaţie;
e.
să îşi exprime votul, dacă este cazul;
f.
să facă propuneri privitor la activitatea Asociaţiei şi folosirea fondurilor
strânse şi activitatea organelor de conducere;
g.
să primească sprijin moral şi asistenţă din partea Asociaţiei în cazuri
excepţionale (boală, accident, incendii, decesul sau boala gravă a unui membru
de familie).
h.
să beneficieze de drepturile şi înlesnirile stabilite prin
lege și de cele acordate de Serviciul de Protecție și Pază, potrivit
normativelor interne în vigoare.
i. să fie înaintați la gradul următor la propunerea Consiliului
Director, potrivit prevederilor Legii privind statutul cadrelor militare și a criteriilor
stabilite de Serviciul de Protecție și Pază.
j. să fie decorați cu prilejul unor evenimente importante din
istoria patriei, a Serviciului de Protecție și Pază și a ”.Zilei Rezervistului
Militar” cu ordine și medalii ale României și semne onorifice militare .
k. să fie informați oportun asupra demersurilor și
activităților Asociației, pentru rezolvarea problemelor reclamate de membrii
săi și/sau a problemelor curente ce afectează drepturile cadrelor militare în
rezervă/retragere.
l. în caz de deces, să se acorde la cerere,sprijin familiilor
celor decedați pentru înhumare în cimitire militare(civile) și organizarea de
funerarii cu onoruri militare,potrivit reglementărilor în vigoare și ritualului
religios de care a aparținut decedatul.
m. să participe la recepții, comemorări, depuneri de coroane și
solemnități militare în calitate de reprezentanți oficiali ai Asociației.
Art.
10. Membrii Asociaţiei au următoarele îndatoriri:
a. să respecte statutul, regulamentul
interior, hotărârile organelor de conducere ale Asociaţiei şi să dea tot
sprijinul pentru îndeplinirea obiectivelor Asociaţiei;
b. să nu aducă prejudicii de ordin
moral şi material Asociaţiei;
c. să participe la adunările generale
şi/sau la şedinţele Consiliului Director, după caz;
d. să sprijine material şi moral
Asociaţia;
e. să achite
cotizaţia stabilită de Adunarea Generală şi să atragă noi membrii în rândul
structurii asociative;
f. să ia
atitudine fermă împotriva tuturor acțiunilor și manifestărilor care aduc
atingere prestigiului Serviciului de Protecție și Pază.
g. să militeze în toate împrejurările
pentru întărirea unității structurii asociative și să combată încercările de
destabilizare sau destrămare a acesteia;
h. să nu se implice în activități care contravin demnității și
onoarei militare și a normelor de comportare civică;
i. să nu desfășoare în cadrul Asociației activități cu caracter
politic sau sindical;
Art.
11. (1) Membrii Asociaţiei nu răspund personal pentru actele sau faptele
acesteia. Asociaţia singură răspunde cu patrimoniul propriu pentru prejudiciile
produse terţilor prin actele sau faptele sale.
(2) În materie de gestiune, răspunderea
incumbă membrilor Consiliului Director.
Art.
12. (1) Pentru încalcarea, cu vinovăţie, a
prevederilor prezentului Statut, pentru neplata cotizaţiei timp de 36 de luni consecutive, sau comiterea
unor fapte grave, membrii asociaţiei pot
fi sancţionati dupa caz, cu:
a) avertisment;
b) suspendarea sau
revocarea din funcţia de conducere avută în Asociaţie;
c) retragerea calității de membru al Asociaţiei.
(2)
Sancţiunile disciplinare se aplică de către Consiliul Director sau Adunarea
Generală a Asociaţiei, după caz, cu
ascultarea în prealabil a persoanei în cauză.
CAPITOLUL 6 ORGANIZARE, CONDUCERE, CONTROL
Art.
13. Organele de conducere, administrare şi control ale Asociaţiei sunt Adunarea
Generală, Consiliul Director şi Comisia de cenzori.
Art.14.(1)
Adunarea Generală se compune din membrii asociaţi, delegaţi pentru această
activitate şi, se întruneşte în sesiune
ordinară şi extraordinară, după cum urmează:
a.
în sesiune ordinară, anual;
b.
în sesiune extraordinară, ori de câte ori trebuie rezolvate probleme importante
de competenţa Adunării Generale şi care nu suferă amânare.
(2)
Numărul delegaţilor participanţi şi nominalizarea acestora sunt decise în
şedinţele Consiliului Director cu 2 luni înaintea datei de desfăşurare a
Adunării Generale.
Art.
15. (1) Convocarea Adunării Generale în sesiune ordinară se face în Programul
de activităţi adoptat de precedenta (ultima) adunare generală, iar anunţarea
delegaţilor se face de către Consiliul Director, prin anunţ telefonic sau prin
e-mail, cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării adunării.
(2)
În convocare se vor preciza ziua, ora şi locul unde se desfăşoară şedinţa
Adunării Generale, precum şi ordinea de zi.
Art.
16. Convocarea Adunării Generale Extraordinare se face la iniţiativa
Consiliului Director, a preşedintelui sau la propunerea unei treimi din membrii
Asociaţiei, ori de câte ori este necesar.
Art.
17. (1) Adunarea Generală este valabil constituită daca sunt prezenţi cel puţin
2/3 din totalul membrilor asociaţi delegaţi.
(2)
Hotărârile Adunării Generale se iau cu votul a cel puţin jumătate plus unu din
numărul membrilor prezenţi, cu excepţia modificării statutului și a dizolvării /
lichidării Asociaţiei, cazuri în care se cere o majoritate de cel puţin 2/3 din
numărul membrilor prezenţi.
(3)
Fiecare membru are dreptul la un singur vot. În caz de egalitate, Preşedintele
decide.
(4)
Dezbaterile şi hotărârile adoptate se consemnează într-un Proces verbal de către un secretariat desemnat de Consiliul
Director.
(5)
Preşedinţia Adunării Generale aparţine preşedintelui Asociaţiei sau, în lipsa
acestuia,prim- vicepreşedintelui.
(6)
La Adunările Generale anuale pot participa, în
calitate de invitaţi, reprezentanţi ai
autorităţilor de stat, Serviciului de Protecţie şi Pază, ai altor
instituţii similare cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi
siguranţei naţionale, precum şi reprezentanţi mass media.
(7)
Hotărârile luate de Adunarea Generală sunt obligatorii şi pentru membrii care
nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.
Art.
18. Preşedintele Asociaţiei este ales de Adunarea Generală cu un mandat de 2
ani. Mandatul poate fi reînnoit. În caz de vacanţă a preşedintelui, atribuţiile
acestuia sunt exercitate de către prim-vicepreşedinte.
Art.
19. Atribuţiile Adunării Generale sunt:
a. alegerea preşedintelui;
b. alegerea membrilor Consiliului
Director pentru un mandat de 2 ani şi
revocarea acestora;
c. primirea şi excluderea membrilor;
d.
aprobarea şi modificarea statutului Asociaţiei;
e.
aprobarea descărcării de sarcini financiare (de gestiune) a vechiului Consiliu Director;
f.
alegerea şi revocarea Comisiei de cenzori;
g.
dezbaterea raportului de activitate al Consiliului Director;
h. aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Asociaţiei şi a
bilanţului contabil;
i. dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei,
precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor
rămase după lichidare;
j. decide
asupra veniturilor Asociaţiei;
k. decide în ceea ce priveşte resursele obţinute de la bugetul de
stat şi/sau bugetele locale;
l.
stabilirea programului de activitate;
m.
propunerea de membri onorifici;
n.
stabilirea cotizaţiei;
o. înfiinţarea de comisii permanente
sau temporare în vederea îndeplinirii
obiectivelor statutare sau a celor stabilite prin programele de activităţi;
p. orice alte atribuţii prevăzute de
lege.
Art.
20. (1) Consiliul Director reprezintă organul executiv al Asociaţiei şi este
format din 9 membri şi 3 membri supleanţi, aleşi de Adunarea Generală ordinară
pentru un mandat de 2 ani: preşedintele Asociaţiei, prim-vicepreşedinte,
vicepreşedinte, secretarul general, membrii. Mandatele lor pot fi reînnoite. (2) În caz de vacanţă, Consiliul
Director procedează imediat la înlocuirea cu membri interimari. Înlocuirea
definitivă este decisă în proxima Adunare Generală ordinară.
(3)
Poate fi ales în Consiliul Director orice persoană care este membru al Asociaţiei
de cel puţin 3 luni şi la zi cu cotizaţiile sale.
Art.
21. (1) Consiliul Director exercită conducerea Asociaţiei în perioada dintre
sesiunile Adunării Generale şi hotărăşte în toate problemele ce intră în
competenţa sa.
(2)
Consiliul Director este răspunzător pentru întreaga activitate în faţa Adunării
Generale.
(3)
Fiecare membru al Consiliului Director este individual responsabil pentru
actele şi faptele sale în cazul încălcării legislaţiei sau dispoziţiilor
primite. (4)
Consiliul Director se întruneşte lunar (cu excepţia lunilor iulie şi august),
la convocarea preşedintelui, precum şi de fiecare dată când interesul o
necesită, la cererea scrisă adresată preşedintelui de către cel puţin 1/3 din
membrii Consiliului Director.
(5)
Preşedintele convoacă membrii Consiliului Director la întruniri, precizând
ordinea de zi.
(6)
Deciziile sunt luate cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, în condiţiile
prezenţei a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor Consiliului
Director.
(7)
Toate deciziile Consiliului Director sunt consemnate într-un proces - verbal şi
sunt semnate de toţi membrii prezenţi la şedinţă.
Art.
22. Consiliul Director execută hotărârile Adunării Generale, autorizează
operaţiunile financiare şi încheierea contractelor în care Asociaţia este parte
contractantă şi îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a. prezintă Adunării Generale raportul
de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi
cheltuieli, situaţia financiară, proiectul programelor Asociaţiei;
b. încheie acte juridice în numele şi
pe seama Asociaţiei şi o reprezintă prin
persoane desemnate în acest sens, în relaţiile cu alte instituţii și
organizaţii similare;
c. aprobă organigrama şi politica de
personal a Asociaţiei;
d. elaborează Regulamentul de
funcţionare şi Organigrama Sistemului operaţional al asociaţiei;
e. constituie Sistemul operaţional al asociaţiei şi îl încadrează cu membrii
asociaţi voluntari;
f.
organizează şi pregăteşte Adunările Generale
anuale şi cele extraordinare ale Asociaţiei şi asigură buna desfăşurare a
acestora;
g.
analizează modul în care sunt respectate şi se aplică prevederile
Statutului Asociaţiei, hotărârile Adunărilor Generale precum şi deciziile
proprii, adoptând măsuri operative în acest sens;
h. analizează nominal
cererile de primire în rândul Asociaţiei şi acordă calitatea de membru sau retrage această calitate, în raport cu
prevederile statutare;
i.
face propuneri celor în drept pentru înaintarea în gradele următoare a
cadrelor militare în rezervă şi în retragere şi pentru decorarea cu ordine şi
medalii ale României şi conferirea de semne onorifice militare;
j.
acordă ajutoarele sociale potrivit normelor prevăzute în Regulamentul
intern de funcţionare;
k.
asigură participarea membrilor asociaţiei la activităţile prilejuite de
aniversarea evenimentelor istorice naţionale, universale, militare şi de
omagiere a marilor personalităţi ale poporului român;
l. îndeplineşte
orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.
Art.
23. (1) Toţi membrii Consiliului Director au îndatorirea de a pregăti şedinţele
Consiliului Director, ale cărui decizii le execută.
(2)
Preşedintele se ocupă de activităţile curente ale Asociaţiei între şedinţele
Consiliului Director. Întruneşte şi prezidează Consiliul Director şi reprezintă
Asociaţia în justiţie şi în toate actele civile ale Asociaţiei.
Art.
24. Comisia de cenzori asigură controlul financiar al Asociaţiei şi poate
participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot. Este compusă
din trei membri. Din comisia de cenzori trebuie să facă parte cel puţin un
membru al Asociaţiei si un expert contabil (contabil autorizat).
Art.
25. Comisia de cenzori are următoarele atribuţii:
a. verifică modul
în care este administrat patrimoniul Asociaţiei;
b. întocmeşte rapoarte şi le prezintă
Adunării Generale;
c.veghează asupra execuției bugetare în
condițiile și litera legii;
d.verifică eventualele sesizări cu
privire la activitatea economico-financiară a Asociației și propune măsurile ce
se impun;
e.elaborează Regulamentul intern de
funcționare;
f.îndeplineşte orice alte atribuţii
stabilite de Adunarea Generală.
Art. 26. În funcţie de activitatea
sa, Asociaţia poate avea şi personal remunerat în condiţiile legii.
CAPITOLUL
7 RESURSE PATRIMONIALE
Art.
27. Resursele patrimoniale ale Asociaţiei cuprind:
a. sume provenite din cotizaţiile
membrilor, stabilite prin hotărârea Adunării Generale;
b. donaţii, sponsorizări sau legate de
la persoane fizice și juridice, fundaţii, asociaţii şi societăţi comerciale;
c. resurse obţinute de la bugetul de
stat şi/sau de la bugetele locale;
d. resurse provenite din activităţile
economice directe desfăşurate în vederea autofinanţării;
e. alte venituri prevăzute de lege.
Art. 28. Contabilitatea este
organizată conform dispoziţiilor legale.
CAPITOLUL
8 DIZOLVAREA ASOCIAŢIEI
Art. 29. Asociaţia se dizolvă:
• de
drept;
• prin
hotărârea Adunării Generale;
• prin
hotărâre judecătorească;
Art.
30. Asociaţia se dizolvă de drept prin:
a. imposibilitatea realizării scopului
pentru care a fost constituită, dacă în timp de 3 luni de la constatarea
acestui fapt nu se produce schimbarea scopului;
b. imposibilitatea constituirii Adunării
Generale sau Consiliului Director în conformitate cu statutul Asociaţiei, dacă
această situaţie durează mai mult de 1 an de la data la care, potrivit
statutului, Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul Director trebuiau
constituite;
c. reducerea numărului de membri sub
limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.
Art.
31. Asociaţia se poate dizolva şi prin hotărârea Adunării Generale. În termen
de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, procesul-verbal, în formă
autentică, se depune la judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială îşi
are sediul, pentru a fi înscris în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.
Art.
32. Asociaţia se dizolvă prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei
persoane interesate:
a. când scopul sau activitatea
Asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
b. când realizarea scopului este
urmărit prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c. când Asociaţia urmăreşte un alt scop
decât cel pentru care s-a constituit;
d. când Asociaţia a devenit insolvabilă;
e. dacă Asociaţia, prin natura scopului
sau obiectivelor propuse, urmează să desfăşoare activităţi pentru care, potrivit
legii, sunt necesare autorizaţii administrative prealabile, aceste activităţi
nu vor putea fi iniţiate, sub sancţiunea dizolvării pe cale judecătorească,
decât după obţinerea autorizaţiilor respective.
Art.
33. Dizolvarea Asociaţiei are ca efect lichidarea acesteia în condiţiile legii.
Art. 34. Bunurile rămase în urma
lichidării Asociaţiei pot fi transmise către persoane juridice de drept privat
sau public cu scop asemănător.
CAPITOLUL 9 COOPERAREA CU STRUCTURI
ŞI ORGANISME SIMILARE CARE FUNCTIONEAZĂ
PE LÂNGĂ INSTITUŢIILE CU ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL APĂRĂRII,
ORDINII PUBLICE, ŞI SIGURANŢEI NAŢIONALE
Art.
35(1) Cooperarea/colaborarea cu
structurile şi organismele mai sus menţionate are ca scop principal accederea
la informaţii ce privesc modul de organizare şi desfăşurare a acţiunilor în
sprijinul nemijlocit al cadrelor militare în rezervă şi în retragere, precum şi
asigurarea participării membrilor Asociaţiei la acţiunile comune ce se
organizează la nivel naţional sau local, după caz.
(2)
Cooperarea/colaborarea se realizează
în scopuri similare cu instituţiile din domeniul apărării, ordinii publice şi
siguranţei naţionale, este coordonată de către preşedintele Asociaţiei
(înlocuitorul legal) şi se
materializează prin planuri de acţiune bilaterale sau multilaterale.
(3)
În cadrul cooperării se urmăreşte şi accesul membrilor Asociaţiei la
facilităţile de care beneficiază celelalte cadre militare în rezervă şi în
retragere care fac parte din asociaţiile similare din sistemul apărării,
ordinei publice si siguranței naționale.
(4) Anual,
Consiliul Director analizează modul de organizare, desfăşurare, precum şi
eficienţa acţiunilor de cooperare sus menţionate şi adoptă măsurile ce se
impun.
CAPITOLUL
10 DISPOZIŢII FINALE
Art.
36. Ziua
Asociaţiei cadrelor militare în rezervă şi în retragere din Serviciul de
Protecţie şi Pază se sărbătoreşte, anual, la data înfiinţării, respectiv 4
noiembrie, potrivit măsurilor stabilite de către Consiliul Director.
Art.
37 Prezentul statut are este valabil pe toata durata de funcţionare a Asociaţiei,
modificarea acestuia urmând a se face numai în formă scrisă şi cu respectarea
prezentului statut şi a reglementărilor legale. Modificările aduse prezentului
statut necesită o majoritate de 2/3 din voturile Adunării Generale.
Art.
38. Prevederile prezentului statut se completează cu celelalte dispoziţii
legale în vigoare.
Redactat în 6 exemplare, cu câte 17 pagini
fiecare
Astăzi,
16.03.2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu